M-am mutat pe http://kairost.wordpress.com


Si totusi. Presa este ceea ce stiu eu sa fac. Nu am mutat nicioadata muntii din loc, cu niciun articol. Pentru ca muntii se cer lasati acolo unde este rostul lor. Nu am crezut nicioadata ca ziaristul este chemat sa judece, sa eticheteze, sa creeze revolutii, spasme ori revelatii istorice. Nici ca depesa trebuie sa mizeze pe senzatii. Am privit intotdeauna munca de jurnalist ca pe o provocare intelectuala. Mecanismele, conexiunile, conjuncturile, mizele sunt obiectele de lucru ale unui ziarist, nu simplul fapt, oricat de monstruos ar fi el (in sensul pur etimologic, de iesire din forma). Pentru ca presa sa fie asumata ca profesie, trebuie sa ne stim locul, care este prin excelenta cel al intervalului. Orice derapaj, inspre autoritate ori, din contra, inspre vox populi, lasa intervalul gol. Asa apare impostura.

marți, 24 august 2010

Polemici

***
Numele meu este Magda. Trei consoane, o vocala dublata - semn al asperitatilor care se inchid. In cazul meu, cel putin, disputa universaliilor este transata. Poate de aici numele pe care i l-am dat copilului - Aletheia.

***
"Esti Magda Gradinaru? - Da, va ascult. - Trebuie sa-ti platesti datoria la CEC. (nod in gat, pipaire instinctiva a pungutei cu cei lei) - Despre ce datorie este vorba? Fiti, va rog, mai explicita, chiar nu stiu despre ce vorbim. - Cum care, nu lucrezi la NewsIn? (nodul numarul doi, cu nuante roscatii-romantice)- Am lucrat. Din luna aprilie nu mai lucrez in presa. (imi explic, pesemne) - Si costurile de card cine le plateste? Le platesti tu? S-a adunat datoria. (Kafka) - Si care este, va rog, datoria? - 3 lei. Cand sa trec aici ca achiti? - Va rog treceti data de maine. Dar am si eu o intrebare.(consoana numarul 1) - Spune. - Ne cunoastem personal? - De unde sa ne cunoastem? - Din usurinta cu care ma tutuiti (consoana numarul 2)".

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu