M-am mutat pe http://kairost.wordpress.com


Si totusi. Presa este ceea ce stiu eu sa fac. Nu am mutat nicioadata muntii din loc, cu niciun articol. Pentru ca muntii se cer lasati acolo unde este rostul lor. Nu am crezut nicioadata ca ziaristul este chemat sa judece, sa eticheteze, sa creeze revolutii, spasme ori revelatii istorice. Nici ca depesa trebuie sa mizeze pe senzatii. Am privit intotdeauna munca de jurnalist ca pe o provocare intelectuala. Mecanismele, conexiunile, conjuncturile, mizele sunt obiectele de lucru ale unui ziarist, nu simplul fapt, oricat de monstruos ar fi el (in sensul pur etimologic, de iesire din forma). Pentru ca presa sa fie asumata ca profesie, trebuie sa ne stim locul, care este prin excelenta cel al intervalului. Orice derapaj, inspre autoritate ori, din contra, inspre vox populi, lasa intervalul gol. Asa apare impostura.

marți, 3 august 2010

Cinci din trei

Am cinci vieti pe care le trec una-in-cealalta in pasi de violoncel. Cea de-a cincea, care incepe tarziu in seara, curge in cascade in viata numarul doi, cea din troleul de dimineata. Ma insotesc trecatorii, crancen atintiti in privirea mea care le cauta familiaritatea.

Arareori o gasesc si stiu ca am complici care ar putea oricand sa se aseze la masa mea din cafeneaua din colt, pe care nu v-o las s-o ghiciti. Si nu, nu este cea cu nuc. Nucul este pentru prietenii de care ma leaga grija (de aceea suntem noi frumosi).

In cele mai multe dimineti cobor singura. Nu am vanat nimic, semn ca cea de-a treia viata a castigat pariul. Tin inca in maini cartea, cu palma intre paginile necitite si as mai cere un ragaz, daca as risca lamentatia. Dar nu, nu pot.

A treia viata este cea mai putin a mea.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu